Posts in Védjegy
A védjegyek vállalatjelző szerepe

Napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a védjegy, mint árujelző használata, azonban ma már közvetve vállalati jelző is, mivel nem csupán az adott terméket, illetve szolgáltatást minősíti, hanem az azokat kibocsájtó, gyártó illetve szolgáltatást nyújtó vállalatokat is.

Read More
VédjegyAndras Pintz
Merchandising

Gondolatátvitel, mégsem parapszichológia. Mi az? Merchandising a helyes válasz! Mielőtt bárki vitatott parapszichológia tevékenységet sejtene a merchandising mögött, leszögezhetjük, hogy valójában egy sikeres piaci arculat, „gondolat” átviteléről van szó az eredeti területtől eltérő piaci területre. Walt Disney bizonyára még nem gondolt arra, hogy új jogi kategóriát teremt Mickey Mouse figuráinak a vászonról papírárura történő átvitele kapcsán. Minden esetben a kérdéses személy, figura, védjegy általános ismertségét és vonzerejét használjuk fel annak reményében, hogy ezzel marketing költséget takaríthatunk meg.

Read More
VédjegyAndras Pintz
Franchise és szeretet

Továbbadom, de én is gazdagodom tőle. Mi az? Elsősorban a szeretet! De kissé prózaibb kategóriában a franchise is hasonló lehet: ha sikeres vállalkozásom üzleti tapasztalatait, védjegyét továbbadom, akkor én is, az átvevő is gazdagodhatunk. További összefüggést azonban ne erőltessünk. Az igazi szeretet mindig ingyenes, az igazi franchise-ért azonban fizetni kell.

Read More
VédjegyAndras Pintz
A Negro szomorú kimúlása

„Negro - a torok kéményseprője”: ezt a nevet, valamint a hozzátartozó szlogent Magyarországon valószínűleg mindenki ismeri. Az azonban kevésbé közismert, hogy a nagy múlttal rendelkező cukorka ezekben az években éppen haláltusáját vívja - és ennek alkalmából megjelentek a dögkeselyűk. Hogy mi köze mindennek a védjegyekhez? Az alábbi írásból kiderül.

Read More
VédjegyAndras Pintz